Marketing internetowy i narzędzia jakie wykorzystuje

Posted onCategoriesInternet i technologie, Warte polecenia

Marketing internetowy jest jedną z najmłodszych gałęzi marketingu, która swój początek zawdzięcza dynamicznemu rozwojowi Internetu , co dało przedsiębiorcom niezliczone możliwości dotarcia do odbiorcy. Marketing internetowy  znany jest również jako marketing interaktywny lub e-marketing i obejmuje wszystkie działania zmierzające do wprowadzenia danej marki bądź usługi na rynek i jego jak najszerszego upowszechnienia w sieci tak, aby dotarł do możliwie największego grona potencjalnych klientów. Działania, które stosuje marketing internetowy to między innymi budowa stron internetowych, ich pozycjonowanie, reklamy Google, wpisy do katalogów stron, profile społecznościowe itd. Przeciętny użytkownik Internetu bądź przedsiębiorca, który stawia w sieci swoje pierwsze kroki może mieć spory kłopot ze zrozumieniem procesów związanych z budową wizerunku firmy w sieci. Będzie mu także trudno wybrać takie działania, które będą dla niego i jego firmy najbardziej korzystne.


Pierwszym i fundamentalnym krokiem do poprawy widoczności marki w Internecie jest posiadanie sprawnej i dobrze wykonanej strony internetowej. Nie dość, że jest ona lepiej odbierana przez trafiających na nią potencjalnych klientów, to dużo lepsze efekty przyniesie jej pozycjonowanie. Dobrze widoczna strona www pozwala na dotarcie do tych odbiorców, do których poza Internetem, firma nie miałaby możliwości trafić. Marketing internetowy prócz rozpowszechniania produktu i maksymalizacji dochodu przedsiębiorstwa pozwala również na kreowanie wizerunku firmy, bezpośredni kontakt z nabywcą, a także na zdobycie opinii klientów na temat produktu czy usługi. Tak naprawdę w e-marketingu relacje na linii producent-odbiorca są podstawą sukcesu i właśnie do ich utrwalenia zmierzają wszystkie stosowane przez marketing internetowy metody. Przedsiębiorca dbający o relacje z konsumentem może zaadaptować produkty do przekształcających się potrzeb klientów. Wymiana maili, komentarze na portalach społecznościowych czy specjalistyczne posty nie tylko umożliwiają uzyskanie opinii na temat produktu, ale niezależnie od treści sprawiają, że jest ona ciągle aktywna w sieci i ma coraz większy zasięg. Dodatkowo odbiorca odgrywa tu niebagatelną rolę. Nie jest on tylko następnym klientem kupującym produkt, ale jednostką, która jasno wyraża swoją opinię i informuje o swoich potrzebach.
Wszystko to, o czym napisano wcześniej to jedynie maleńka dawka informacji dotyczących marketingu internetowego. Prowadzenie dynamicznej kampanii wymaga dużego nakładu pracy i wykorzystania dużej liczby kanałów skierowanych do odbiorcy. Należy pokazać, że jest się profesjonalistą troszczącym się o kontakt z klientami, podążać za aktualnymi kierunkami i być tam, gdzie może pojawić się hipotetyczny odbiorca.


Przedsiębiorcy, którzy chcieliby rozpocząć działalność w sieci, ale nie wiedzą od czego zacząć, mają możliwość skorzystania z wielu szkoleń z zakresu e-marketingu. Bogatą gamę kursów i szkoleń dotyczących e-marketingu można znaleźć wchodząc na stronę influentiq.pl. Korzystając z przedstawionych tam ofert można zdobyć wiedzę między innymi jak pozyskać klientów w Internecie, jak prowadzić kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, jak tworzyć strony internetowe i blogi. Dla tych, którzy ukończą oferowane tam szkolenia marketing internetowych nie będzie miał tajemnic, a zjawiska, związane z rozpowszechnianiem marki w sieci będą proste i zrozumiałe.