Agencje interaktywne – co to takiego?
Agencje interaktywne to określenie stosunkowo nowe. Dużej liczbie osób jest zupełnie obce, ale dla tych, którzy chcą budować wizerunek swoich przedsiębiorstw w sieci jest doskonale znane. Agencje interaktywne rozpoczęły działalność w związku ze wzrostem popularności Internetu, a także perspektywami, jakie zaoferował on właścicielom przedsiębiorstw w zakresie marketingu. Początkowo miały one pełnić zadanie jedynie agencji reklamowych, jednak niedługo potem zmieniły kurs w stronę programowania. Chcąc stworzyć definicję agencji interaktywnej trzeba by przede wszystkim powiedzieć, że jest to firma specjalizująca się w prowadzeniu strategii rozwoju wizerunku przedsiębiorstw w Internecie opierając się na założeniach przedstawionych przez klienta. Jednym słowem lansuje firmę i buduje jej markę w sieci, a także wspiera jej działania.
Czym zajmują się agencje interaktywne?
Do najważniejszych zadań agencji interaktywnych należy projektowanie i tworzenie serwisów www, sklepów internetowych oraz portali społecznościowych, a także ich pozycjonowanie. Strona internetowa to współcześnie podstawowe ogniwo działalności każdej firmy. Jest najlepszym źródłem informacji o przedsiębiorstwie, a także o ofercie, produktach, towarach, czy usługach. Jeżeli posiadamy nowoczesną i dobrze wypozycjonowaną stronę www, będzie bardzo łatwa do odnalezienia w Internecie, trafi więc na nią mnóstwo odwiedzających, czyli ewentualnych klientów. Celem pozycjonowania stron internetowych jest upowszechnianie marki danej firmy w Internecie pod konkretnymi frazami, czyli hasłami, związanymi z działalnością, którą ta firma prowadzi. Istotne jest, aby promując lokalne przedsiębiorstwo wstawić w słowach kluczowych nazwę miejscowości, na terenie której się działa np. agencje interaktywne Kraków. Ważnym działaniem dla promowania marki w sieci jest także prowadzenie kampanii reklamowych. Wysoka pozycja firmy jedynie w wynikach wyszukiwania to niestety zbyt mało. Dlatego też agencje interaktywne przeważnie tworzą dla firm kampanie autorskie, choć od jakiegoś czasu modne stały się kampanie z wykorzystaniem mediów społecznościowych jak np. facebook. Kolejnym ważnym zadaniem agencji interaktywnych jest tworzenie sklepów internetowych, oraz oprogramowań, pozwalających internautom podejmować w sieci działania takie jak zakupy, sprzedaż itp. Kolejnymi poczynaniami , jakie podejmują agencje interaktywne jest hosting. Polega on na udostępnieniu klientowi miejsca na serwerze w celu utrzymania tam strony www, portalu czy oprogramowania internetowego. Jeżeli nie posiadamy własnego serwera, możemy skorzystać z usługi hostingowej agencji interaktywnej i wykupić miejsce na jej serwerze.
Katalogowanie stron www.
Bardzo często zdarza się, że agencje prowadzą własne katalogi stron. Katalog stron jest zbiorem stron internetowych, zwykle pogrupowanych tematycznie, którego zadaniem jest promowanie tych stron w Internecie. Katalogowanie może odbywać się automatycznie, ale może być także wykonywane ręcznie. Prowadzony przez agencje interaktywne katalog zwykle jest płatny, musimy zatem wnieść opłatę za wpisanie do niego naszej strony internetowej. Opłata za umieszczenie wpisu może być pobierana jednorazowo lub abonamentowo za określony czas. Istnieją także bezpłatne katalogi stron, gdzie opłata nie jest w ogóle pobierana. Czasem zdarza się, że agencje interaktywne prowadzą tak zwane katalogi moderowane. Każda strona przed wpisaniem do tego typu katalogu jest skrupulatnie sprawdzana pod kątem kryteriów zawartych w regulaminie katalogu. Można wyróżnić również katalogi niemoderowane, gdzie automatycznie dodawany jest odnośnik do strony klienta.
Jak widać powyżej agencje interaktywne podejmują serię działań, aby poprawić widoczność klienta w sieci. Starają się kreować profesjonalny wizerunek, publikując wartościowe treści, które promowane są przez wiele kanałów komunikacyjnych, trafiając w końcu do sprofilowanych odbiorców. Agencje, które oferują najszerszy wachlarz usług, określane są jako agencje full-service. Działalność agencji interaktywnych opiera się na takich samych standardach jak innych firm wykonujących usługi. Ich oferta skierowana jest do wszystkich przedsiębiorców niezależnie od branży i wielkości firmy. Często zdarza się, że z ich usług korzystają również osoby prywatne. Agencji interaktywnych nie powinno się mylić z agencjami public relation, których pierwszoplanowym zadaniem jest prowadzenie działań z zakresy E-PR. Obie agencje, mimo zbieżnych, zbliżonych celów, korzystają z innych narzędzi i metod działania.
Internet, jako największe z mediów, pozwala firmom zapukać do ogromnego grona ewentualnych klientów. Najszersze możliwości wykorzystania sieci dają właśnie agencje interaktywne, przyczyniając się do rozwoju i poprawy wizerunku firmy. Ich rola w działalności firm jest bezcenna i ciągle rośnie. Wraz z rozwojem technologii i przeróżnych dziedzin informatyki z pewnością pojawią się nowe możliwości, które z pewnością uda się wykorzystać do lansowania przedsiębiorstw w sieci. Przyszłość firm to działalność w Internecie, a agencje interaktywne mają za zadanie jak najlepiej je w tę przyszłość poprowadzić.
Jeśli chcielibyście znaleźć agencję interaktywną, która zajęłaby się promowaniem Waszej firmy, opłaca się zajrzeć na stronę www.agencje-interaktywne.com. Znajduje się tam czytelny katalog agencji interaktywnych. Agencje są pogrupowane według miast, w których działają, ale także można wybierać je, zgodnie z układem alfabetycznym. Wybór jest naprawdę ogromny, a wyszukiwanie banalnie proste. To świetne miejsce dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z aktywnością firmy w Internecie.