Jakie cechy powinna mieć dobra strona internetowa

Posted onCategoriesInternet i technologie, Warte polecenia

Nowoczesne, ciągle rozwijające się struktury informacyjno-komunikacyjne znalazły stałe miejsce nie tylko w w życiu przeciętnego człowieka, ale także w działalności przedsiębiorstw. Dzisiaj nikt z nas nie wyobraża sobie życia bez Internetu, a działalność gospodarcza bez niego właściwie nie istnieje. Obecnie konieczne stało się utworzenie przez firmy własnych witryn www, prowadzenie kampanii reklamowych w sieci oraz stały kontakt mailowy z klientami.
Aby firma miała szansę w ogóle zaistnieć w Internecie i być tam widoczne dla potencjalnych klientów, obowiązkowe jest wykonanie wielu działań i zabiegów. Wszystkie te działania łączy jedna nazwa: marketing internetowy.
Marketing internetowy opiera się w głównej mierze na badaniu potrzeb klienta, który poprzez wpisanie w wyszukiwarce internetowej określonego zapytania informuje o swoich preferencjach i oczekiwaniach. Za pomocą wyszukowarki trafia na strony internetowe producentów, które są w stanie najlepiej zaspokoić jego potrzeby. Zanczna część sfinalizowanych transakcji handlowych ma swój początek w wyszukiwarce internetowej.
Kluczem do pozyskania jak największej grupy klientów w sieci jest posiadanie funkcjonalnej i bogatej treściowo strony internetowej. Strony internetowe przedsiębiorstw zdecydowanych na sprzedaż towarów i usług przez Internet muszą być zoptymalizowane pod kontem SEO oraz zbudowane na nowoczesnym oprogramowaniu, a także odznaczać się przejrzystością oraz dobrym i sprawnym hostingiem.
Posiadanie profesjonalnej strony www to jednak nie wszystko. Samo jej istnienie jest bezużyteczne, jeśli hipotetyczni klienci nie będą w stanie jej odnaleźć. Aby mogła być ona widoczna w sieci konieczne jest podjęcie wielu działań służących jej wypozycjonowaniu, czyli ukazaniu się w grupie pierwszych wyszukiwarki. Na te działania składają się: linki sponsorowane, reklama kontekstowa, pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki i mapkach Google. W zależności od aktualnej pozycji strony w sieci i efektów jakie przedsiębiorstwo chce osiągnąć, należy wybrać odpowiednie narzędzie pozycjonowania.

Wyjątkową właściwością Internetu, bardzo cenną z punktu widzenia marketingu, jest łatwość gromadzenia informacji oraz szybka komunikacja, co pozwala otworzyć się firmie na nowych klientów, do których jej oferta wcześniej nie mogła dotrzeć. W odróżnieniu od prasy, radia czy telewizji, Internet daje możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem, co pozwala nie tylko na zapoznanie się z kompletną ofertą firmy, ale także na złożenie zamówienia i dokonanie płatności elektronicznej. Bardzo ważną rzeczą jest także dbałość o wiarygodność przedsiębiorstwa w cyberprzestrzeni, co oznacza szybką reakcję na zapytania klientów, bieżącą aktualizację strony oraz przedstawianie oferty zgodnej z rzeczywistością. W budowaniu zaufania do marki wśród użytkowników Internetu bardzo przydatne okazały się popularne od kilku lat portale społecznościowe. Wyróżniają się one głównie dużym zasięgiem i oferują dostęp do informacji na temat użytkowników jak np. wiek, zainteresowania itp. Na tego typu portalach firma ma możliwość utworzenia własnego profilu, gdzie może umieszczać informacje na temat swojej działalności, linki do oferowanych produktów lub usług, spotów reklamowych i tym podobne. Każdy użytkownik może przyłączyć sie do profilu przedsiębiorstwa i śledzić jego ofertę oraz działalność. Ciekawe jest to, że stworzenie konta na portalu społecznościowym jest bezpłatne, co oznacza, że firma nie ponosi kosztów za przyciąganie w ten sposób nowych klientów.

W dobrze prosperujących i rozwijających się przedsiębiorstwach często obligatoryjne staje się wprowadzenie kilku programów informatycznych, których główną funkcją jest wsparcie pracowników firmy i usystematyzowanie danych. Mogą to być systemy do prowadzenia księgowości, do obsługi magazynu itp. Wszystkie te oprogramowania przeważnie są odmienne i posiadają przeróżne funkcje. Aby wszystkie one mogły ze sobą współdziałać i korzystać np. z tej samej bazy danych bądź wymieniać się danymi konieczna jest integracja systemów informatycznych. Trzeba podkreślić, że nie wszystkie systemy mają możliwość zintegrowania ich z innymi systemami, ale ogromna większość tak. Wszystko zależy od programów, na których pracuje firma. Integrację systemów można podzielić na jednostronną i dwustronną. Gdy mamy do czynienia z bardzo zaawansowanymi oprogramowaniami stosuje się integrację jednostronną. Dane płyną wtedy z jednego programu, który wysyła dane, do drugiego, który je odbiera. Czynność powrotna nie jest możliwa, jednak taki rodzaj integracji dla mnóstwa firm jest wystarczający. Integracja dwustronna to całkowite połączenie systemów informatycznych. Dane mogą wtedy przepływać we wszystkich kierunkach, a funkcjonalność połączonych systemów wielokrotnie wzrasta. Przedsiębiorstwo przed dokonaniem wyboru co do rodzaju połączenia powinno uwzględnić kilka czynników. Pierwszym jest koszt wykonania połączenia, drugim – użyteczność zastosowanego rozwiązania, ostatnim – możliwości posiadanego oprogramowania. Bez względu na wybór rodzaju integracji, niesie ona ze sobą mnóstwo korzyści, które można zauważyć w bardzo krótkim czasie.
W ciągu ostatnich lat świadomość konieczności posiadania profesjonalnej reprezentacji w sieci wśród posiadaczy firm znacząco wzrosła. Wzrasta też poziom ich informatyzacji i zastosowania innowacyjnych rozwiązań systemowych i informatycznych. To ogromna zmiana dla przedsiębiorstw, ale także nieprawdopodobnych możliwości, które mogą udynamicznić rozwój firm i wygenerować ogromne przychody.